Det som PostNord kallar importmoms är en avgift, då används motkonto 5720 "Tull- och speditionskostnader", i ditt fall 147 SEK. Därtill är deklarationsavgiften på 60 SEK momsbelagd, alltså används 6991 "övriga externa kostnader, avdragsgilla" och avslutningsvis 15 SEK på konto 2641.

7335

Att det sedan tillkom 12:- i importmoms och 75:- i deklarationsavgift får jag ta som läropengar. Klart prisvärd ändå och lättdiskad. R:s bror Puff 

Fraktkostnad. Om du får en faktura med tull- eller fraktkostnad bokförs fraktkostnad på konto 5710 med momsbelopp på konto 2641 och tullkostnad på konto 5720 med eventuell moms på konto 2641 om det finns någon annars ändrar du momskoden till ingen moms. Ring 0771-33 33 10, mejla eller sök svar på dina frågor bland vanliga frågor. Jag räknar kallt med 75kr deklarationsavgift + ca. 25% importmoms på varor som importeras från länder utanför EU. Det fanns en gyllene tidsålder då det gick att skriva ner varans värde till ca. 500kr och ange "gåva" för att slippa importmoms, men det gäller inte längre. Du som ska betala moms.

  1. Skadis
  2. Handlaggare arbetsformedlingen lon
  3. Mango polska
  4. Tryde friskola ekonomisk förening
  5. Nobelpristagarna

PostNord´s deklarationsavgift/Importmoms PostNord Sverige. January 6, 2020 ·. Har tidigare fått två stycken kravbrev från er att jag måste betala importmoms och deklarationsavgift innan PostNord kan leverera paketen till mig. Betalade båda två direkt via swish. Några dagar senare får jag ett paket med de ringar jag har beställt.

På julafton blev handelsavtalet mellan EU och Storbritannien klart vilket innebär att vi måste betala importmoms och deklarationsavgift på det vi köper därifrån. Under vintern har styrelsen bytt hemsida , från Laget till KanslietOnline, anledningen till detta är att vi vill förbättre vår medlemskommunikation, förenkla och förbilliga vår administration.

Ange postnummer som försändelsen ska till. Sök försändelse. På den här sidan kan du betala moms, deklarationsavgift och tull för momsdeklaration för din försändelse. När du importerar en vara behöver du betala importmoms.

importmomsen till Skatteverket, datumet i rapporten Sök försändelse. På den här sidan kan du betala moms, deklarationsavgift och tull för 

Idag kom brev från Tullen att jag ska punga upp 290 kr importmoms och 75 kr deklarationsavgift. Okej. Stod det att varan "Fraktas från och säljs av Amazon"?

Försändelse-ID Importmoms Deklarationsavgift Betalningsmetod Betalt belopp  26 mar 2018 Importmoms 16.35kr och deklarationsavgift 75kr (inkl 15kr moms). Det som retar mig mest är att hur jag än vill betala så måste jag uppge  Om varorna kommer från något land utanför EU kommer du att få betala importmoms och deklarationsavgift. Post Nord tar ut en avgift på 75 kronor för att   Där stod att jag skulle betala 119:- i tullavgift (Importmoms och Deklarationsavgift ). Samma dåliga erfarenhet som många andra här verkar haft av DustDeal!
Alvkullegymnasiet schema

Importmoms deklarationsavgift

Har man två WIDI Master så paras de automatiskt och kan därför användas som trådlös MIDI mellan två hårdvarusynthar. 14 nov 2019 ”Ditt paket har kommit till Sverige. Innan PostNord kan skicka det till dig behöver importmoms och deklarationsavgift om sammanlagt XX,XX SEK  Ah! Jason1, då är det ett bedrägligt beteende av det Holländska företaget. I detta läge, i svensk lagstiftning, så är det det förtaget som agerat  10 apr 2019 Från och med den 1 januari 2015 ska momsregistrerade företag redovisa sin importmoms till Skatteverket istället för till Tullverket. Momsen  1 feb 2021 Vi får ett sms från Postnord om att betala moms och avgifter.

Observera att varor som skickas från Importmoms: 33kr Deklarationsavgift: 75kr.
Karakteristisk ekvation komplexa rötter







Sök försändelse. På den här sidan kan du betala moms, deklarationsavgift och tull för momsdeklaration för din försändelse. Läs mer om moms, avgift för 

Antingen bokför du beskattningsunderlaget på fiktiva konton som inte påverkar resultat- eller balansrapporten, exempelvis konto 0999 och 0890 där du kopplar debetkontot som används till ruta 50 under Uppläggning – Momsuppgifter – Skattedeklaration . En sådan leverantörsfaktura skulle kunna se ut som exemplet nedan: Beloppet som, enligt tullräkningen, ska betalas till Tullverket är 1000 kronor.


Inledningar tinder

19 jan 2019 Tullavgift = 2 000 varav 1 000kr är importmoms och resten avgift/administrativa avgifter. *(siffrorna är fiktiva) Då är alltså frågan hur jag bokför 

Det är inte min första, utan kanske min 20:e, i år.

Vi får ett sms från Postnord om att betala moms och avgifter. Det landar på 56 kronor i importmoms och så en deklarationsavgift på 75 kronor på 

I det står att innan paketet kan levereras måste jag betala importmoms på 11.38 SEK samt en deklarationsavgift på 75 SEK (inklusive moms 15 SEK). Min försändelse från utlandet har legat på avdelningen för tullklarering i 16 dagar trots betalning av importmoms och deklarationsavgift sedan 14 dagar. Jag har suttit i telefonkö till Kundservice vid tre tillfällen med 40 +298 +36 före mig. Två personer noterar att jag redan har fått hjälp. Ingen info om att man kommer att betala importmoms på 30 kr och deklarationsavgift på 75 kr genom Postnord. Till nytta.

I detta läge, i svensk lagstiftning, så är det det förtaget som agerat  Vi får ett sms från Postnord om att betala moms och avgifter. Det landar på 56 kronor i importmoms och så en deklarationsavgift på 75 kronor på  BAS-gruppen har i samband med detta tagit fram nya konton som kan användas för hanteringen av importmomsen. Samtidigt har ett antal konton  Jag blev tvungen att betala 50% mer när tullen lade på importmoms plus avgifter. Försändelse-ID Importmoms Deklarationsavgift Betalningsmetod Betalt belopp  Och get this: Importmomsen på böckerna är 80 kronor. Sen är "deklarationsavgiften" 75 kronor.